Jump to content

Email support Non existant


Recommended Posts

Is it just me or do others find the complete lack of supports response, is one of the biggest 
downsides to dealing with Brokers such as IG. ??

This is not exclusive to IG but they are at the top of my list.

I emailed new accounts 4 business days ago with a follow up question,  and have still not had a response.
This is not the first time by any stretch of the imagination (as even I am prepared to give the benefit
of doubt, especially around this time of year) If it was a one off, I wouldn't be writing this.

What is really annoying is that I don't even l know if anyone has read my email enquirie/s

No acknowledgement, no notification that it's been received and someone will respond. Nothing!
How long do I need to wait? Even if I received a canned  email response saying we will respond
24/48/72 hours or whatever. I would not have to continually check my emails for a response
and left wondering when I might get an answer. Why should I as a paying customer have to spend my
time chasing support?

Why the F as a client/customer, (ie: someone that is earning the broker business money) have to put up
with a complete lack of service.

Don't get me started on "Chat" support. If it's anything more than a basic question they have no idea
and unfortunately many support have english as a second language and have little understanding
of the nuances of the language, leading to further frustration, having to go over the same question
and try and convey in a different way so hopefully my support person can understand.

Please note the above rant is not exclusive to IG, but they are guilty of 99% of what I have experienced

 

Link to comment
4 hours ago, Grego999 said:

Is it just me or do others find the complete lack of supports response, is one of the biggest 
downsides to dealing with Brokers such as IG. ??

This is not exclusive to IG but they are at the top of my list.

I emailed new accounts 4 business days ago with a follow up question,  and have still not had a response.
This is not the first time by any stretch of the imagination (as even I am prepared to give the benefit
of doubt, especially around this time of year) If it was a one off, I wouldn't be writing this.

What is really annoying is that I don't even l know if anyone has read my email enquirie/s

No acknowledgement, no notification that it's been received and someone will respond. Nothing!
How long do I need to wait? Even if I received a canned  email response saying we will respond
24/48/72 hours or whatever. I would not have to continually check my emails for a response
and left wondering when I might get an answer. Why should I as a paying customer have to spend my
time chasing support?

Why the F as a client/customer, (ie: someone that is earning the broker business money) have to put up
with a complete lack of service.

Don't get me started on "Chat" support. If it's anything more than a basic question they have no idea
and unfortunately many support have english as a second language and have little understanding
of the nuances of the language, leading to further frustration, having to go over the same question
and try and convey in a different way so hopefully my support person can understand.

Please note the above rant is not exclusive to IG, but they are guilty of 99% of what I have experienced

 

Dear @Grego999,

Thank you for reaching out to us. We apologize for any inconvenience you may have experienced. To address your query about upgrading to Pro Level 1, certain requirements need to be met. 

Please make sure you meet the following criteria:
1. You have a minimum of four quarters' leverage trading experience and have placed at least 15 trades per quarter in qualifying size, OR you have held a professional position in the financial services sector that required experience in derivatives trading for at least 12 months.
2. You have a gross annual income of over $100,000 or Savings & Investments of over $500,000.
3. You pass a short knowledge assessment to demonstrate your understanding of leveraged products.

Once you are certain that you meet these qualifications, please follow these steps to upgrade:
1. Log in to My IG or your IG trading app.
2. Follow the prompt to begin verification for Pro status, or go to 'settings' then 'client and account status'.
3. Complete the additional steps and provide the necessary information to verify your status.
4. Check your emails to find out if you've qualified for Pro.
5. Please note that we may request additional documentation or supporting evidence from you.

All the best!

KoketsoIG

- KoketsoIG

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • image.png

  • Posts

    • Hi KoketsoIG, Thank you for the clarification on that. Cheers
    • Dear @millennium_falcon, Hey there! Thank you for reaching out. Just a heads-up, you can only have one API key for each environment, either live or demo. No third API key can be created.  Thanks, KoketsoIG
    • To clarify my understanding. From my Usecase, I have three separate programs all operating interdependently from one another. A program to subscribe to tic data on a number of Epics via the LightStream API, another to grab historic on a number of Epics via the REST API, and finally another to manage positions via the REST API. I need to do this on my demo account initially to get API code stabilized. The IG website specifically says that I need separate API key for each distinct program connecting to IG over REST or LightStream. So in my understanding it looks like I need three API keys all for the demo account. Am I missing something or have I misunderstood how to use these API keys? I am aware of the API request limits and this is why I assumed you need a key per program. Currently I have one API key for the demo account and cannot seem to add more keys to the demo account? I have looked at the FAQ and cannot see an answer for my query.
×
×
  • Create New...
us